Om os

Livsduelighed er nøgleord i vores arbejde med dit barn

Selvstændigheden hos dit barn bliver styrket i vores daglige pædagogiske arbejde. Vi ser dit barn hvor det er, støtter og guider barnet i det der er svært og forstørrer de ting barnet er god til.

Forskelligheden hos alle børn, bevirker, at vi i vores pædagogiske arbejde, tilpasser og differentierer udfordringerne/ kravene og mulighederne for netop dit barn.

Begejstring, livsglæde, humor, sjov og spontanitet er en stor del af livet i Børnehaven Fyrtårnet. Dette mener vi er vigtigt for, at børnene kan udvikle sig til glade, positive og selvstændige mennesker.

Vi lægger vægt på, at dit barn får lov til at gøre egne erfaringer i hverdagen. Dette medvirker til, at dit barn oplever et ansvar for egne handlinger.

Tryghed smitter

Erfaring viser at hvis du er tryg – er dit barn trygt. Derfor er det differentierede forældresamarbejde vigtigt for os. Vi er altid åbne og ærlige i samarbejdet omkring jeres barn.

For at dit barn oplever tryghed, ligger vi vægt på at barnet:

• Bliver set
  • Bliver mødt
  • Bliver anerkendt
  • Får omsorg
  • Bliver trøstet
  • Oplever nærhed

En tryg hverdag for dit barn, mener vi, er alt afgørende for dit barns mulighed for udvikling, læring og trivsel.