Traditioner

Inddragende fællesarrangementer

Få indsigt i dit barns liv i børnehaven. Vi har forskellige faste traditioner, som du har mulighed for at blive inddraget i.

Traditioner

• Sommerfest – afholdes efter sommerferien i august måned, vi spiser sammen og hygger med forskellige lege. Det er institutionsbestyrelsen der er arrangører at dette.
  • Halloween – vi holder en uge med fokus på kreative aktiviteter med klip og klistre. Om fredagen er der særligt mad med uhygge og på en af stuerne laver vi en uhyggelig stue man kan besøge hvis man har lyst/tør.
  • Juleklip i børnehaven med bedsteforældre og luciaoptog, hvor det er de ældste børn i børnehaven der går Lucia igennem børnehaven
  • Fastelavn – afholdes om formiddagen i forbindelse med fastelavn, som oftest i februar. Børnene må meget gerne komme udklædt og der slås ”Katten af tønden”.
  • ”Karneval i Øst” – den første fredag i maj måned. ”Karneval i Øst” er for børn og forældre i Aalborg Øst.
  • Afslutningsfest – afholdes juni måned. Afslutnings arrangement for de børn som skal i skole efter sommerferien, det er uden forældrene.

Fødselsdag i børnehaven

Fødselsdag i vores børnehave skal være en god oplevelse, hvor vi har fokus på det særlige ved at være fødselar. Derfor foregår det på den stue hvor dit barn er tilknyttet. Vi taler om hvor mange år barnet bliver og vi synger fødselsdagssang og tager billeder af fødselaren. Vi fejrer barnet med boller som eks. er lavet som en slange eller andet. Barnet er med til at dekorere bollerne.