Sådan arbejder vi

Pædagogiske overvejelser skaber hverdagen for dit barn

Inkluderende og udviklende miljø har vi stor fokus på. Aktiviteter skabt af enten børn og/eller voksne giver mulighed for forskelligartet læring og udvikling hos dit barn.

Inspirerende læringsmiljøer

Læringsmiljøer er det pædagogerne skaber for børnene gennem didaktiske og pædagogiske overvejelser. Et læringsmiljø kan være et fysisk sted, for eksempel et rum, ude eller inde, hvor pædagogerne har tænkt bestemte tanker om børns udvikling, trivsel og læring. Det kan også være, at et rum er delt ind i flere mindre læringsmiljøer, efter hvad der giver mening for den aktuelle børnegruppe. Det kan være den voksne der definerer læringsmiljøet, men det kan også være etableret på baggrund af hvad børnene er optaget af. Er der eksempelvis nysgerrighed omkring noget krible-krabledyr kan det være et læringsmiljø der omhandler og understøtter dette. Læringsrummene er dynamiske og kan derfor ændres løbende ved behov. Dokumentation for det pædagogiske arbejde er i fokus i børnehaven. Vi evaluerer på de læringsmiljøer vi skaber for at sikre at læringsmiljøerne er med til at udvikle børnene.

Ture ud af huset

Lokalområdet bliver benyttet, da vi tager på tur på de nærtliggende legepladser og i naturen omkring os.

Aalborg er en kulturby, som vi også benytter os af. Der tilbydes forskellige arrangementer som vi gerne deltager i. Dette kan være bibliotekstur, kulturevents på Trekanten, sprogfitness i Kildeparken samt meget mere.

Turene kan være tilrettelagt eller spontane.