Institutionsbestyrelse

Bliv inddraget i de pædagogiske og didaktiske overvejelser i Børnehaven Fyrtårnet

Vær med til at sætte retning og tage betydningsfulde beslutninger for dit barns børnehaveliv.

Børnehaver har en institutionsbestyrelse, du kan blive valgt ind i, hvis du stiller op. Fordelen ved at være med i bestyrelsen er, at du kan være med til at sikre, at det daglige arbejde i børnehaven afspejler, hvad der er vigtigt for dig i forhold til dit barn. I bestyrelsen repræsenterer du alle forældre og børn i børnehaven.

Bestyrelsen kan blandt andet være med til at:

• Ansætte pædagoger.
  • Planlægge sociale arrangementer i børnehaven.
  • Indgå i dialog om fokusområder, hvad pædagogerne skal arbejde med.
  • Bestemme om institutionen skal have frokostordning.

Sådan får du medindflydelse i Børnehaven Fyrtårnet

Valget til institutionsbestyrelsen bliver afholdt i børnehaven i løbet af foråret. Du bliver valgt ind i bestyrelsen for et år ad gangen. Det første møde afholdes som et fællesmøde mellem den afgående og den tiltrædende bestyrelse inden sommerferien. Det er også her at den nye bestyrelse konstituerer sig med formand og næstformand. Der afholdes 4-5 bestyrelsesmøder om året.

Vil du vide mere om institutionsbestyrelsesarbejdet i Aalborg Kommune kan du finde informationer her:

Her kan du læse håndbog for bestyrelsesarbejde i daginstitutioner.